Уди Алън ще направи режисьорския си дебют в миланската "Ла Скала" с операта на Пучини "Джани Скики", предаде "Холивуд рипортър". На пресконференция преди премиерата, която ще се състои утре, 6 юли, 83-годишният кинаджия заяви, че винаги се е радвал на топъл прием в Европа. 

За първи път Уди Алън поставя комичната опера "Джани Скики" в Лос Анджелис, а в Италия тя ще се изпълнява от студенти от академията на "Ла Скала".

"Знам, че когато започнах да правя филми преди 50 или почти 50 години, по незнайно какви причини винаги получавах много топли и емоционални реакции в Европа. Може би, когато растях, бях пристрастен към европейски филми, гледах ги постоянно. Вероятно чрез някакъв процес на осмоза филмите ми резонират у европейците", споделя режисьорът и допълва, че дори когато филмите му не са имали особен успех в Съединените щати, те винаги са били посрещани добре в Италия, Франция, Германия и въобще в Европа.

Успоредно с продукцията в "Ла Скала" музеят на киното в Милано показва ретроспектива на 28 от филмите на Алън. След премиерата в събота режисьорът възнамерява да посети и Сан Себастиян в Испания, където ще работи по следващия си филм с участието на Кристоф Валц.

Режисьорът разкрива, че Пласидо Доминго дълго време го преследвал, за да го накара да режисира точно тази опера, но му отнело доста време, докато той сам реши да се наеме с такава задача.

"Не знаех дали имам способността да направя подобно нещо. Правил съм кино и не чак толкова сценични неща. Намирам го за много приятно преживяване", признава Алън.

 

„Никоя страна не може да се развива, ако гражданите й не са образовани.“

Нелсън Мандела, южноафрикански политик и борец за мир, роден на 18 юли преди 106 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поглед назад: меланхолията, която ни влюби в „Изгубени в превода“ на София Копола

 Филмът оставя ярка следа както в съзнанието на зрителите, така и в историята на киното от първото десетилетие на 21-ви век...

Възкръсва ли  американският уестърн?

 

Най-амбициозният проект на Кевин Костнър - „Хоризонт“, е вече факт

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...