ДАРИНА ТАКОВА, „Фейсбук”
Когато преди около 2 години започна бумът с обвиненията в сексуален тормоз в Холивуд, много хора от бизнеса казаха: "Дано не застигне и оперния бизнес, защото ще се завъртят 2-3 имена, които всички ние знаем". Тогава две позиции в оперния свят застанаха в двата полюса на казуса. Тенорът Йонас Кауфман обяви, че е бил обект на неприлични предложения и сексуален тормоз в замяна на просперитет в изкуството. От жени и от мъже.".
Нетребко каза: "Никой никога не може да ме изнуди, принуди или убеди да направя нещо, което не искам да направя."
Малко са, обаче, артистите като Кауфман и Нетребко, които могат да постигнат величие и без допълнителни ходове. А онези 2-3 имена, за които всички от бизнеса знаем са ясни. Ливайн. Холендер. И, да. ДОМИНГО. За Доминго може да се изговори и изпише всичко. От едната страна стоят великата кариера на тенор, революцията в операта и приближаването й до масите чрез тримата тенори, нестихващият ентусиазъм да пее, дирижира и управлява оперни театри, центрове за усъвършенстване на млади артисти и конкурсът „Опералия”, който всяка година дава на световния оперен елит нови и невероятно талантливи звезди.
От другата страна стоят негативната страна на това да заведеш операта на стадион, огромните въпросителни върху диригентските умения и баритоновите изяви в следпенсионна възраст, вкопчването в изявите и славата, лифтингите и инжекциите с хиалурон НА ГЛАСНИТЕ СТРУНИ, манията, която държи млади баритони и диригенти в топ форма в режим на изчакване евентуално Пласидо да се умори и да се откаже и най-вече безбройните истории за сексуалните му настъпления към млади и красиви певици в замяна на протекция и кариера.
Не легенди и клюки.
Истории от първо лице.
За непрофесионалистите и хората, отдадени на идолопоклонничество, това е абсурд и клевета. За нас, хората от бизнеса - доказан факт.
И докато всички се чудят защо чак сега, така както се чудеха за Харви Уайнстийн, Дъстин Хофман и Кевин Спейси, всеки бил жертва на сексуална атака, знае каква емоционална трагедия е да преработиш и възприемеш, че това се е случило на теб, че в определени ситуации си го допуснал и, че трябва да живееш с това до края на живота си. Човекът с власт умее да манипулира както с чар, така и с ултиматуми, заплахи и поставяне в безизходица. "КАК СЕ ОТКАЗВА НА БОГ?", пита една от жертвите.
Отказва се, с риск да те обявят за еретик.