Помпозното и претенциозно писане, което се преподава в основните училища и се изисква от децата, нанася големи вреди на творческото им писане. Това предупредиха едни от най-добрите съвременни британски детски писатели – на „ти” с доброто писане. Сред тях са двама носители на медала „Карнеги” – една от най-престижните литературни награди във Великобритания, връчвана от 1936 г., съобщи „Гардиън”.
Тим Боулър, Таня Ландман, Софи Бенет, Мери Хофман, Лидия Сайсън и Катрин Лангриш и още 29 автори са подготвили нота до образователното министерство, че спусканите от него учебни програми в областта на езика постигат доста неприятни ефекти върху творческото писане на учениците.
Децата се обучават да не да ползват прости думи като „добър”, „лош”, „голям”, а да търсят „по-интересни” като „прекрасен”, „ужасен”, „гигантски”, дават пример писателите. Ясното писане се санкционира за сметка на натруфеното, насърчава се трупането на епитети, метафори и сравнения. Думата „голям” е забранена в класната стая, казват авторите и дават пример с невъобразими сложни изречения, пълни с ненужни помпозни думи.
„Рискуваме да произведем поколение, което не умее да се изразява просто и ясно, но за сметка на това е способно да натруфи обикновено изречение до неузнаваемост”, предупреждават творците.