Помпозното и претенциозно писане, което се преподава в основните училища и се изисква от децата, нанася големи вреди на творческото им писане. Това предупредиха едни от най-добрите съвременни британски детски писатели – на „ти” с доброто писане. Сред тях са двама носители на медала „Карнеги” – една от най-престижните литературни награди във Великобритания, връчвана от 1936 г., съобщи „Гардиън”.

Тим Боулър, Таня Ландман, Софи Бенет, Мери Хофман, Лидия Сайсън и Катрин Лангриш и още 29 автори са подготвили нота до образователното министерство, че спусканите от него учебни програми в областта на езика постигат доста неприятни ефекти върху творческото писане на учениците.

Децата се обучават да не да ползват прости думи като „добър”, „лош”, „голям”, а да търсят „по-интересни” като „прекрасен”, „ужасен”, „гигантски”, дават пример писателите. Ясното писане се санкционира за сметка на натруфеното, насърчава се трупането на епитети, метафори и сравнения. Думата „голям” е забранена в класната стая, казват авторите и дават пример с невъобразими сложни изречения, пълни с ненужни помпозни думи.

„Рискуваме да произведем поколение, което не умее да се изразява просто и ясно, но за сметка на това е способно да натруфи обикновено изречение  до неузнаваемост”, предупреждават творците.


„Жените владеят света. Няма нужда да спорим, защото те знаят какво правят. Питай Наполеон. Питай Адам. Питай Ричърд Бъртън или Ричи Самбора. Много мъже са рухнали.”

Джон Бон Джоуви, американски музикант, роден на 2 март преди 62 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Дюн“ - една впечатляваща суперпродукция

 

Вторият филм е съвършен в техническо и визуално отношение.

Опера без... текст?!

 

 

И все пак германската композиторка от румънски произход Адриана Хьолцки вече направи този абсурден авангардистки опит

Между документалното и въображението

 

„Мери. Раждането на Франкенщайн“ – фокус на текста е вглеждането в творческия процес, довел до създаването на най-популярния роман на Мери Шели