Анна Нетребко е оперната певица на годината според Германската звукозаписна академия, която обяви наградите си ЕCHO Klassik. Руското сопрано е отличено за изпълнението си в „Макбет“. Певец на годината е френският контратенор Филип Жаруски за "Green: Mélodies françaises sur des poèmes de Verlaine“. 

Диригент на годината е Антонио Папано за „Аида“ на Верди. За цялостно творчество е почетен Алфред Брендел.

Сред призьорите сред инструменталистите са Пинкас Цукерман, Сол Габета, Мартин Фрост и др. 

Андреа Бочели печели отличието „Класика без граници“ заедно с оркестъра на Джон Уилсън и Salut Salon.  

Бестселър на годината е Nessun Dorma - The Puccini Album, изпълнен от германския тенор Йонас Кауфман.

ЕCHO Klassik са награди, учредени от Германската звукозаписна академия през 1994 г. Всяка година те отбелязват най-високите постижения на класически музиканти по целия свят. 

Пълният списък с наградените тук.

 

„Висшето образование не е показател за ума, скъпите подаръци не са признак за любов, обещанията и думите не винаги са истински. Вашият опит, внимание и поведение към хората – това е наистина ценно.“

Орландо Блум, английски актьор, роден на 13 януари преди 48 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…