Анна Нетребко е оперната певица на годината според Германската звукозаписна академия, която обяви наградите си ЕCHO Klassik. Руското сопрано е отличено за изпълнението си в „Макбет“. Певец на годината е френският контратенор Филип Жаруски за "Green: Mélodies françaises sur des poèmes de Verlaine“. 

Диригент на годината е Антонио Папано за „Аида“ на Верди. За цялостно творчество е почетен Алфред Брендел.

Сред призьорите сред инструменталистите са Пинкас Цукерман, Сол Габета, Мартин Фрост и др. 

Андреа Бочели печели отличието „Класика без граници“ заедно с оркестъра на Джон Уилсън и Salut Salon.  

Бестселър на годината е Nessun Dorma - The Puccini Album, изпълнен от германския тенор Йонас Кауфман.

ЕCHO Klassik са награди, учредени от Германската звукозаписна академия през 1994 г. Всяка година те отбелязват най-високите постижения на класически музиканти по целия свят. 

Пълният списък с наградените тук.

 

„Странно е, но съм по-добър в театъра. Чувствам сякаш разцъфвам пред публиката.“

Хю Грант, британски актьор, роден на 9 септември преди 64 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

За градинаря, смъртта и непосредствения писателски талант

 

Новият роман на Георги Господинов „Градинарят и смъртта“ е обран, стегнат, лапидарен и целеустремен в добрия смисъл на думата

„Софийски музикални седмици“ - ценно музикално-историческо изследване

 

Книгата на Диана Данова-Дамянова ще бъде ценен източник на точна информация не само за изследователите, но и за всеки интересуващ се от явленията в историята и съвремието на музикалната ни култура.

"Заговорът на мъртвите" - когато има свидетели и те не се страхуват да говорят

 

Много творци се поквариха при социализма, докато Марин Георгиев остана хем непокварен, хем непокорен.