На 3 октомври започва 10-ият юбилеен сезон на „Метрополитън опера: на живо от Ню Йорк”, а едно от най-очакваните й представления тази година е „Отело” с участието на българската прима Соня Йончева, съобщиха от фондация „Америка за България”. 

През 2006 г. Метрополитън опера започва сателитни излъчвания на своя репертоар. Благодарение на нея, днес публика от цял свят следи представленията на оперния театър в над 2000 киносалона и 70 държави. От миналата година представленията могат да се гледат и в България, благодарение на фондациите “Америка за България” и “Международен театрален фестивал Варненско лято” в партньорство със Столичната община и Британския съвет. Сателитните прожекции са в салоните на Cinema City Mall of Sofia. Поради големия интерес вече са предвидени и повторения на пет от заглавията.   

Новият сезон ще предложи 10 постановки. Първото представление – на 3 и 7 октомври, е “Трубадур” от Джузепе Верди със сопраното Анна Нетребко като Леонора и Дмитрий Хворостовски като граф Ди Луна. 

„Отело” от Джузепе Верди може да се гледа на 17 и 21 октомври. Ролята на Дездемона изпълнява българската прима Соня Йончева. Тя пее в Метрополитън опера от 2013 г., когато се качва на сцената й като Джилда (“Риголето”), а през следващата година и като Мими (“Бохеми”) и Виолета (“Травиата”).  Продукцията е изцяло нова за Метрополитън опера. Новият прочит на „Отело“ е дирижиран от младия Яник Незе-Сеген и режисиран от опитния Бартлет Шер. Латвиецът Александърс Антоненко изпълнява ролята на венецианския мавър. Желко Лучич влиза в кожата на смъртния враг на Отело – Яго.

Сезонът продължава с “Танхойзер” от Вагнер, “Лулу” от Албан Берг, “Ловци на бисери” от Жорж Бизе, “Турандот”, “Манон Леско” и “Мадам Бътерфлай” от Пучини, “Роберто Деверьо” от Доницети и “Електра” от Рихард Щраус. 

Билети за първите представления в сезон 2015/2016 на “Метрополитън опера: на живо от Ню Йорк” вече могат да бъдат купени на касите на Cinema City Mall of Sofia. 

  • IN MEMORIAM

    Европеецът Пламен Асенов

     Негова е поредицата „Великите европейци“, излязла в книги, излъчвана по радио „Пловдив“ и публикувана на сайта на „Свободна Европа"

     
  • ПОЗИЦИЯ

    ВУЛКАНизациии

     Коментар на Митко Новков по повод скандала с наградата за роман на годината, която се връчва от фонд "13 века България"

     
  • НЕЗАБРАВИМАТА

    Невена Коканова, която европеизира българското кино

    Тя се наложи на екрана не само с грациозната си красота, но и с щедрия си талант, с който изгради първоначално образите на млади девойки с чисти чувства и естествено поведение 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Приближаване до Кръстю Лафазанов

    Той не става зъболекар, въпреки че е приет първоначално стоматология, но прави ярки, запомнящи се и незабравими роли в стойностни тв спектакли.

„Един покварен ум никога не може да разбере думите по нормален начин.”

Джовани Бокачо, роден на 16 юни преди 711 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...

„Back to Black“ – новият биографичен филм за Ейми Уайнхаус

 

Биографичните филми работят тогава, когато разглеждат малка и слабо позната част от живота на героя и фокусират вниманието си върху нея

Метерлинк на XXI век

 

Не на последно място, говорейки за Саманта Швеблин и конкретно за сборника „Седем празни къщи“, няма как да подминем и факта, че той е постпандемичен, което засилва темата за самотата, за счупените връзки, за личните лудости…