Народният театър "Иван Вазов" обяви в съобщение до медиите, че политическата агитация, направена на сцената му, не е позиция на театъра. Става дума за изявление на режисьора Борис Панкин, съобщи "Офнюз". 

След края на представлението "Да, г-н премиер" в Народния театър снощи на сцената излезли актьори, сценографи, преводачи и режисьорът. Тогава Панкин заявил: "Един съвет, който не е агитация - ако искате да говорите за проблеми, търсете мъже. Ако искате да решавате проблеми, се обърнете към жени. Дано дойде време да кажем: "Да, госпожо премиер, Татяна Дончева".

По този повод от театъра заявиха, че той е "независим културен институт, чиято висока мисия е развитието на театралното изкуство" и "съществуването му е напълно независимо от политическите промени, партии и личности".

"Неговата сцена никога не е била и не може да бъде  трибуна на политически страсти. Още по-малко случаят да бъде тълкуван като позиция на Народния театър "Иван Вазов". Това е позиция на една личност, изказана по време  на спектакъла "Да, г-н премиер" на Бургаския драматичен театър "Адриана Будевска", който само ползва сцената на Народния театър за своя изява.  Оттук нататък всякакви публикации и изказвания, целящи да обвържат политически Народния театър "Иван Вазов" не само в този предизборен период, ще бъдат тълкувани като лъжи, инсинуации и интриги, целящи да дискредитират независимостта на националния културен институт", гласи официалната позиция. 

Оказва се, че Панкин е кандидат за депутат от 23 МИР София в листите на коалиция "АБВ - Движение 21".  Пред "Офнюз" той е заявил: 

"Не мисля, че има нещо лошо в това, което съм казал. В думите си не съм споменавал, че съм кандидат, номер на бюлетина или партия, а само името на Дончева. Казах и много други имена. Това се случи след края на постановката, когато всеки е свободен да си тръгне. Това е една моя лична кауза - за равноправието на жените. Постановката е блестяща политическа сатира, каквато отдавна не е имало у нас."

  • IN MEMORIAM

    Европеецът Пламен Асенов

     Негова е поредицата „Великите европейци“, излязла в книги, излъчвана по радио „Пловдив“ и публикувана на сайта на „Свободна Европа"

     
  • ПОЗИЦИЯ

    ВУЛКАНизациии

     Коментар на Митко Новков по повод скандала с наградата за роман на годината, която се връчва от фонд "13 века България"

     
  • НЕЗАБРАВИМАТА

    Невена Коканова, която европеизира българското кино

    Тя се наложи на екрана не само с грациозната си красота, но и с щедрия си талант, с който изгради първоначално образите на млади девойки с чисти чувства и естествено поведение 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Приближаване до Кръстю Лафазанов

    Той не става зъболекар, въпреки че е приет първоначално стоматология, но прави ярки, запомнящи се и незабравими роли в стойностни тв спектакли.

„Защо хората вървят след мнозинството? Защото правото е на негова страна ли? Не, защото е силно!“

Блез Паскал, френски математик и литератор, роден на 19 юни преди 401 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...

„Back to Black“ – новият биографичен филм за Ейми Уайнхаус

 

Биографичните филми работят тогава, когато разглеждат малка и слабо позната част от живота на героя и фокусират вниманието си върху нея

Метерлинк на XXI век

 

Не на последно място, говорейки за Саманта Швеблин и конкретно за сборника „Седем празни къщи“, няма как да подминем и факта, че той е постпандемичен, което засилва темата за самотата, за счупените връзки, за личните лудости…