ТЕО УШЕВ, "ФЕЙСБУК"

А всъщност големият въпрос е: представете си тези 1 милиард лв., инвестирани вместо във 4 трошки-катафалки самолети (които ще пазят границите толкова, колкото бодливата тел ги пази) - инвестирани в културата на тази държава.

1 милиард в помощ на преводи от български език, в помощ на българските книги, инвестирани в перформативни изкуства, в български павилион във Венеция, в нова сграда на филхармонията с нормална акустика, в добри гост диригенти, в участия на Арт Базел, в ново кино на млади режисьори, в образование по изкуствата...

Ще поставят отново България на културната карта. Ще я направи влиятелна и уважавана държава.

Но това фуражката и всички останали никога няма да разберат. Затова и всекиднввните им провали са толкова патетично комични...

Ето затова трябва да им чупим главите на тия примати!

  • БЕЗСМЪРТИЕ

    Девизът „Свобода или смърт“ навърши 250 години

    Фразата е използвана за първи път в църква, когато адвокатът и законодател Патрик Хенри държи пламенна реч, за да убеди колонистите от Вирджиния да се подготвят за война срещу потисническата Великобритания

„Правителство, което повиши цената на бирата, неминуемо пада от власт.”

Ярослав Хашек, чешки писател, роден на 30 април преди 142 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„И аз слязох“ - завещанието на Владимир Зарев

 

Писателят стриктно се придържа към евангелския текст, самият той се стреми да бъде стегнат, лапидарен, обран, ефективен, бяга от многословието...

Възродени звездни мигове от оперното изкуство

 

„Запленени от сцената“ от Огнян Стамболиев – книга от портрети на оперни творци

Дневникът на Борис Делчев – разрез на соцепохата

 С какво обаче записките на литературния критик са чак толкова опасни? Двадесет години след първата публикация, когато страстите са стихнали, а и почти никой от действащите лица вече не е сред живите, те вече се четат по друг начин.