Анимационният филм „Сляпата Вайша" на режисьора Теодор Ушев  е отличен с  втора награда на международния кинофестивал в Торонто. Това съобщи режисьорът в профила си във "Фейсбук".

„Накрая на фестивалната си кариера нашата "Вайша" получи може би най-важната си награда. За пръв път Асоциацията на акредитираните в Холивуд журналисти (същата, която раздава наградите "Златен Глобус") реши да награди двата най-добри филма от селекцията Top Ten на фестивала в Торонто. "Вайша" получи втора награда. Наградата е още по-ценна, защото е получена в конкуренция с игрални и документални филми", пише режисьорът.

От съобщението му се разбира, че получената стипендия ще бъде инвестирана директно в следващия му филм. Тази година Ушев беше номиниран за "Оскар" за анимацията си "Сляпата Вайша" по едноименния разказ на Георги Господинов. През юни стана ясно, че Националният филмов център ще финансира негов проект, също свързан с България – филма "Пумпал" по едноименния роман на Владислав Тодоров.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

"Когато искаш да намериш жест, когато търсиш как да играеш на сцената, трябва само едно - да се вслушаш в музиката. Композиторът вече се е погрижил за това."

Мария Калас, оперна дива, родена на 2 декември преди 100 години

Анкета

Ще подарите ли книга за Коледа?

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Наполеон“ - филм за възхода и падението на един амбициозен лидер

 

Ридли Скот здравата се е потрудил върху своя епос и заслужава похвала, която ще му е необходима в неговото по-нататъшно творческо развитие

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.