ТЕОДОР УШЕВ, "Фейсбук"

Днес изгледах прословутото видео на премиера. Не е смешно.

Този човек трябва спешно да бъде освидетелстван.

По същество той развива крайно фашистки теории ("Работата носи свобода" е най-безобидната фраза). В 2020 г. да нареждаш "Лекувайте ги, да се връщат да работят" е еманация на идеята на национал-социалистите и комунистите, които разглеждат човека не като личност, а като единица за полезно действие. Човекът като " animal laborans". Не като живо, мислещо същество, а като "homo faber",  като бройка в строя. Той не слуша лекарите, които вози в колата. Той ги използва за слушатели, които да бъдат негови клакьори. Професор му казва - "Лекуваме 1900 човека", той му отговаря " Гледай каква маркировка, Балтов!". 

Жал ми е за тези негови пътници. Работници, лекари, професори, милиони хора са единствено хора с лопати, които обръщат асфалт на произведението на живота му - 100  километра шосе.

Виновници сме всички ние. Журналисти, негови съпартийци, негови съратници. Негови опоненти дори. Хората, които го възхваляват, които му казват "Браво!" Стигаме неминуемо до Хана Арендовата " Баналност на злото".

Всеки ден на този болен човек начело на държавата е съучастие в баналното престъпление на потъпкване на човешкото достойнство, мисъл, живот.

„Жените владеят света. Няма нужда да спорим, защото те знаят какво правят. Питай Наполеон. Питай Адам. Питай Ричърд Бъртън или Ричи Самбора. Много мъже са рухнали.”

Джон Бон Джоуви, американски музикант, роден на 2 март преди 62 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Дюн“ - една впечатляваща суперпродукция

 

Вторият филм е съвършен в техническо и визуално отношение.

Опера без... текст?!

 

 

И все пак германската композиторка от румънски произход Адриана Хьолцки вече направи този абсурден авангардистки опит

Между документалното и въображението

 

„Мери. Раждането на Франкенщайн“ – фокус на текста е вглеждането в творческия процес, довел до създаването на най-популярния роман на Мери Шели