Джордж Клуни се включи в критиките за липсата на тъмнокожи сред номинираните за „Оскар” втора поредна година. „Движим се в грешна посока”, заяви той, цитиран от ew.com. В интервю за Variety актьорът, който е носител на „Оскар”, обясни, че проблемът идва от това, че тъмнокожите имат по-малък достъп до роли в киното, оттам и по-малък шанс да бъдат наградени. 

„Колко възможности имат хората от малцинството да се снимат в качествен филм?”, попита реторично той. 

Клуни обяви, че е напълно съгласен с протестите на тъмнокожите актьори, и потвърди, че в Холивуд има дискриминация не само по цвят на кожата, но и по възраст.

Няколко дни след обявените номинации за „Оскар” Спайк Лий и Джейда Пинкет – Смит се възмутиха, че всички избрани от академията са бели. Съпругата на Уил Смит дори призова за бойкот на церемонията.

Самата президентка на филмовата академия Черил Бун Айзъкс, която също е цветнокожа, се оплака, че липсва многообразие и че за съжаление промените в Холивуд се случват по-бавно, отколкото би искала.

По повод на скандала вестник „Ню Йорк таймс” излезе със статия „Оскарите – твърде бели или твърде тъпи”, в която интервюира филмови критици. От думите им става ясно, наградите „Оскар” отдавна са твърде комерсиални, за да държат сметка за ценности като многообразие, толерантност и липса на расова дискриминация.

ПРОЦЕДУРАТА

Първоначално гласуват всичките членове (над 5 700) на академията, като номинират кандидатите във всички категории. След това пет комисии определят десетимата претенденти с най-много гласове за номинации в по три категории. Жури от петима членове отличава финалистите.

„Мнозина са наричани актьори, но малцина са актьори.”

Фей Дънауей, американска актриса, родена на 14 януари преди 84 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…