Джордж Клуни се включи в критиките за липсата на тъмнокожи сред номинираните за „Оскар” втора поредна година. „Движим се в грешна посока”, заяви той, цитиран от ew.com. В интервю за Variety актьорът, който е носител на „Оскар”, обясни, че проблемът идва от това, че тъмнокожите имат по-малък достъп до роли в киното, оттам и по-малък шанс да бъдат наградени. 

„Колко възможности имат хората от малцинството да се снимат в качествен филм?”, попита реторично той. 

Клуни обяви, че е напълно съгласен с протестите на тъмнокожите актьори, и потвърди, че в Холивуд има дискриминация не само по цвят на кожата, но и по възраст.

Няколко дни след обявените номинации за „Оскар” Спайк Лий и Джейда Пинкет – Смит се възмутиха, че всички избрани от академията са бели. Съпругата на Уил Смит дори призова за бойкот на церемонията.

Самата президентка на филмовата академия Черил Бун Айзъкс, която също е цветнокожа, се оплака, че липсва многообразие и че за съжаление промените в Холивуд се случват по-бавно, отколкото би искала.

По повод на скандала вестник „Ню Йорк таймс” излезе със статия „Оскарите – твърде бели или твърде тъпи”, в която интервюира филмови критици. От думите им става ясно, наградите „Оскар” отдавна са твърде комерсиални, за да държат сметка за ценности като многообразие, толерантност и липса на расова дискриминация.

ПРОЦЕДУРАТА

Първоначално гласуват всичките членове (над 5 700) на академията, като номинират кандидатите във всички категории. След това пет комисии определят десетимата претенденти с най-много гласове за номинации в по три категории. Жури от петима членове отличава финалистите.

  • СТАРИТЕ ЛЕНТИ

    "Живях шарено": 95 години от рождението на Георги Черкелов

     „Нека не ми се сърди театърът, но аз повече обичам киното. Най-напред като зрител го предпочитам. Като дете гледах много филми..."

     
  • НА ФОКУС

    Анна и Александър

    Джами Филбрик от „Moviefone“ и Карeн Бенардело от „Cinemadailyus“ разговарят с Максин Пийк и Джейсън Айзъкс за филма  „Words of War“ и партньорството им на снимачната площадка.

    • Лентата разказва за покойната вече руска журналистка Анна Политковская
     
  • ПОЗИЦИЯ

    Азис или Моцарт?

     Отново за една болна тема - музиката и младите .

    •  Какъв е приносът им към българската култура и духовност днес?
    • Друго некрасиво явление са детските естрадни прояви по телевизията. 
     
  • ПОЛЕЗНО

    Как да си направим градинка – буфер срещу промените в климата

     Принципи, с които всеки може да допринесе за повече природа в населените места...

     
  • ПОЗИЦИЯ

    Декларация за правата на варварина

    "Все повече хора могат да решат, че образоваността изобщо е нещо излишно за човека. И че насилие в името на образоваността е наложено от високообразованите, за да си осигурят за вечни времена вечна власт над нискообразованите" - Коментар на Деян Кюранов

„Не трябва да казваме на младите хора какво трябва да направят… Мисля, че всеки е длъжен да изживее собствения си живот.“

Рони Джеймс Дио, американски певец, поет и композитор, роден на 10 юли преди 83 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Един филм на Джери Брукхаймър

 

Това, което прави „F 1 Филмът“ събитие, хит и предпочитано зрителско заглавие е преди всичко уверената и дръзка режисура на Джоузеф Козински...

 

Романът с добри намерения и неуспешна  реализация

 

"По инерция написах, че „Планът „Елиминирай Европа“ е роман, но това е по скоро репортаж, псевдодокументалистика, сценарий за тв сериал, някакъв микс между криминале, екшън, трилър и мелодрама" ревю на Борислав Гърдев.

Сценарии за бъдещето

Сборникът „Червеният кръст на сцената“ съдържа драматургия и театрална есеистика на Цвета Софрониева, създадени между 1988 и 2024 г. Тя разглежда възможностите на културата да бъде „спешна помощ във време на промяна на отношението на човечеството към самото себе си“.