Българското правителство харчи безпрецедентно парите на европейските данъкоплатци, но нейните реставрирани археологически находки изглеждат като бутафорни, пише английският „Дейли мейл“, цитиран от news.bg. Досега от европейските фондове са усвоени 80 млн. паунда, които обаче  по никакъв начин не са отишли за адекватно реставриране. 

Вместо да връщат бившата слава на крепости от миналото, строителните работи са подигравка, коментира в. "Дейли мейл".

Изданието уточнява, че България е изразходвала 80 млн. паунда, които са дошли от Фонда на ЕС за регионално развитие.

Един от ярките примери за бутафорна реставрация е крепостта Кракра. Все пак местните власти от Перник са обещали да премахнат лошата реставрация.

Другите мними реставрации са Траянови врата и византийската крепост Яйлата. Очаква се от Брюксел да започнат ревизия на средствата, които са изхарчени досега.

„Вложих толкова много енергия да стигна върха, че приемам стреса да бъда там.”

Пласидо Доминго, испански оперен певец, роден на 21 януари преди 84 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Съседната стая“ - за правото на избор, приятелството и нещата от живота

 

Филмът е елегантно и изтънчено есе за смисъла на живота и за избора на смъртта...

Вслушвания в уроците на мъдростта и времето

В самия край на 2024 г. българската литературно-философска публика беше зарадвана от книгата „Вслушвания“ на Митко Новков, съдържаща дванадесет негови есета...

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...