БНР публикува на сайта си позицията на проф. Велислав Минеков в предаването "Преди всички":

"Когато имате нищета, тя започва с нищета в образованието, преминава в нищета в културата и накрая имате роби, хора, които не могат да мислят. Подчинение, което съществува години наред и от което не можем да излезем. 

Нищетата носи своите последствия. Тя е състояние, от което трудно можете да излезете. Нищета е, когато имате загадъчни строежи и откупки за милиони, но нямате нито една откупка от български автор за последните 30 години. Милиони се дават за строеж на музей, наречен на социалистическото изкуство. Трябва да попитате каква е неговата посещаемост, за да разберете истинската трагедия на това начинание. То бе направено със съвсем други цели - основната цел са похарчените средства, другата цел е да се нанесе вреда на определени автори. Още по-интересно е да отидете до музея за съвременни изкуства до хотел "Хилтън" – това е музей без експозиция, а там са похарчени над 20 милиона евро чужди пари по норвежката програма. Искам да чуя обяснението за съществуването на този странен обект.  

Българските награди се превърнаха в кич, раздаването на ордени всяка седмица на килограм унищожи достойнството на това да бъдеш награден, още повече че бяха награждавани много съмнителни лица. Става дума за един много особен затворен кръг от бивши главни мултаци, заместник-главни мултаци и прочее. Кръгът на "Мултигруп" да го наречем, плюс малко свински крачета. Нещата в Министерството на културата взеха недостижим връх.

В българското Лувърче, което построихме, за първите три месеца загубата беше над 1 милион, а приходите - около 100 хиляди от първопроходниците в залите. Едно наум, че прочутата чалгаджийска кръчма остана недокосваема в този обект. Имате чалга и световна култура и наследство едновременно. Това се теми, които са нежелани, които не са обект на кой знае какъв интерес. Когато кажеш, че в културата се случва нищета, никой не го интересува." 

  • ТРАГЕДИЯ

    Вечната Янка Такева. Кой дърпа конците в образованието

    Ако дърпаш цял сектор назад, може ли да минаваш десетилетия наред между капките? Българското образование достигна ниски нива по много причини, но една от тях е могъщ синдикат...

     
  • ЕКШЪН

    Жан-Клод Ван Дам - човекът с патентования ритник

    Той е шампион по бойни изкуства, културист, актьор и режисьор. Разкрачът и акробатичните му удари са патентовани. Има и свой паметник в естествен ръст в родния си град Брюксел. Екшън звездата Жан-Клод Ван Дам е роден на 18 октомври.

     
  • ЩУРЕЦЪТ

    Кирил Маричков, който си отиде на сцената

    Паметно е неговото участие в зората на демократичните промени срещу тоталитарния режим на БКП. Заедно с Богдана Карадочева и Стефан Димитров, Тодор Колев, Васко Кръпката и мнозина други той възпламеняваше митингите през 90-те години.

     

     
  • ПАМЕТ

    Жерар Филип: Мисля, че съм горделив

    Интервю с френския актьор от 1959 г., малко преди да се разболее и да напусне този свят

     

„Враг номер едно на изкуството е да прилича на нещо вече правено, на нещо гледано. Ценното е уникалността.”

Георги Мишев, писател и сценарист, роден на 3 ноември преди 89 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Между два кадъра“ - разговори за кино

Новата книга на кинокритика Деян Статулов съдържа 51 интервюта със съвременни творци на българското кино... 

По стъпките на Алеко

"Тази книга е своеобразна в много отношения, включително и с начина на издаване – взаимопомощ, както на село навремето се събираха да свършат най-трудната работа при строежа на нов дом – да излеят бетонната плоча, или изкопаят основите." - Марин Георгиев за книгата "Спомен за доброто” на Ганчо Иванов...

За личното и отвъд него

 

„Нож“ на Салман Рушди всъщност представя образа на новото поколение терористи, които са готови на всичко и не познават чувството на съжаление...