Група музиканти протестираха в Лондон срещу излизането на Великобритания от Европейския съюз, като изпълниха на улицата „Ода на радостта” на Бетовен, съобщи classicfm.com. 

В деня след обявяването на резултата от фаталния референдум минувачите в центъра на британската столица станаха свидетели на спонтанен пърформанс. 

Произведението е официалният химн на ЕС и е символ на апел за свобода, братство и солидарност. „Ода на радостта” е била „знаме” на демонстрациите срещу режима на Пиночет в Чили, а след падането на Берлинската стена беше изсвирена под диригентството на Ленард Бърнстейн. 

Множество музиканти и хора на изкуството вече изразиха огромното си съжаление от резултата от референдума. Миналия петък изпълнителният директор на симфонията в Бирмингам и на Асоциацията на британските оркестри – Стивън Мадок, призова да се запази свободата на движение през границите на оркестрите и артистите. Всички се опасяват, че със сриването на финансовия пазар във Великобритания ще намалее финансирането на културата. При евентуално излизане от ЕС британците ще изгубят и достъпа си до европейско финансиране, което досега наливаше милиони в изкуството. 

 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Любовта е стъкло, през което дори и чудовище изглежда възхитително.“

Алберто Моравия, италиански писател, роден на 28 ноември преди 116 години

Анкета

Остава ли ви време да четете книги?

Да, както винаги - 80%
Все по-малко - 20%
Не чета изобщо - 0%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.

Такива, каквито бяхме

 

50 години от премиерата на "Каквито бяхме". Творбата на Полак е сред вечните класики на Холивуд, която може да се гледа винаги и с удоволствие