Ограниченията заради пандемията от коронавируса затвори милиони кина, театри, концертни зали по света. Но пък старите американски автокина от 50-те години на ХХ век - анахронизъм от десетилетия, получиха шанс да реанимират дейността си, съобщава 411mania.com.
"Старото клише, че "шоуто трябва да продължи" вече не е клише. Това е начин на живот за нас", казва Джон Уотцке, собственик на Ocala Drive-In в градчето Окала.
Старото му автокино е едно от 11-те, които все още работят в цялата страна по време на карантината. Ръждясала табела със звезди съживява спомените за разцвета на този бизнес, когато киноманите са паркирали автомобилите си пред огромния екран, поръчвайки си кола и пуканки от сервитьори с кънки, носещи ги до прозореца на колата им.
"Сега сме рядкост. Ние помагаме на хората. Всички са доволни. Това е шанс за някои хора да излязат от къщи", разказва касиерът на киното.
Зрителите носят маски за лице, паркират колите си в открито поле, за да гледат филмите, когато залезе слънцето.
"Всички спазват дистанция, клиентите паркират на 12 или 14 фута (3-4 метра) един от друг", уточнява Уотцке.
Тъй като клиентите остават в собствените си автомобили по време на прожекцията, те не нарушават забраната за събирания на повече от 10 души.
„Дъщеря ми никога не беше ходила на автокино, нито пък жена ми. Така че това е ново и чудесно преживяване за всички ни", разказва посетител.
За разлика от 50-те години на XX век, когато този вид развлечение процъфтява, днес билетите за автокино се купуват онлайн и така физическите контакти и излагането на риск са сведени до минимум.
Първите открити кина се появяват в САЩ още през 20-те години, но истинският им разцвет е след края на Втората световна война и най-вече през 50-те. Популярността на автокиното обаче трае кратко - през 1968-а, когато се развива действието във филмовия хит на Тарантино "Имало едно време... в Холивуд" салонът под звездите в покрайнините на Бевърли Хилс е в необратим упадък.