DW

"Вдигнат показалец за всички без маска. Спазваме правилата по време на корона". Плакат с този надпис предизвика бурни дебати и раздели обществото в Берлин. Повод не е текстът, а снимката, върху която е изписан. На него възрастна дама с маска показва не показалец, а среден пръст на минувачите и по-конкретно - на тези, които не спазват мерките. Плакатът беше разлепен в квартал Фридрихсхайн-Кройцберг в столицата и публикуван в медиите.

Кампанията изпълни предназначението си

Кампанията #berlingegencorona ("Берлин срещу корона"), от която изображението е част, е организирана от икономическия отдел към берлинската община и от туристическия портал Visit Berlin. Говорителят на портала Кристиан Тенцлер обясни, че средният пръст не е плод на грешка - възрастната жена, която е от рисковата група, показва среден пръст, защото нейното здраве е застрашено от тези, които не спазват правилата.

Плакатът обаче предизвика сериозни критики. Той беше обявен за обиден, а управляващите в Берлин бяха обвинени, че сеят разделение в обществото. След бурните реакции рекламата със средния пръст беше преустановена. Последваха извинения. "Тази реклама е смущаваща. Това трябва да е ясно", заяви кметът на Берлин Михаел Мюлер. Той допълни, че изображението няма нищо общо с това, което е било поръчано първоначално.

Говорителят на Visit Berlin от своя страна изрази съжаление, че хората, които не носят маски по медицински причини, са се почувствали засегнати от изображението. Но подчерта, че целта на рекламата е била да привлече вниманието и тя е направила това успешно. Макар плакатът да е свален, кампанията продължава, допълни Тенцлер.

31 процента от германците са за по-строги мерки

По данни на RTL, половината от германците смятат, че мерките, които са въведени за ограничаване на разпространението на пандемията, са уместни. Според една трета (31 на сто) мерките не са достатъчни, а за 16 процента те са преувеличени. Въпреки това по-голямата част от гражданите на Федералната република не биха сигнализирали на властите, ако видят, че някой не спазва правилата. Едва пет на сто биха реагирали непременно, а 17 процента - вероятно. Нараства и броят на германците, които очакват въвеждането на втори локдаун. Цели 82 процента смятат този сценарий за вероятен или дори много вероятен. Това е ръст от 15 на сто за една седмица.

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

„Този, който убива човек, убива разумно същество, което е по подобие на Бог, но този, който унищожава добра книга, убива самия разум.“

Джон Милтън, английски поет и публицист, роден на 9 декември преди 416 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.