Френският актьор Морис Барие почина от след като беше заразен с коронавирус, съобщи lefigaro.fr

Племенникът му Жереми Манес съобщи в „Туитър”, че актьорът се е заразил в болницата в Монбар, където бил настанен по друга причина. 

МОРИС БАРИЕ е роден на 8 юни 1932 г. Играе в над 50 филма, снимал е с Ален Делон, Жан-Пол Белмондо, Жан Габен, Пиер Ришар, Жерар Депардийо. Дебютът му в киното е през 1966 г. с филма "Завземането на властта от Луи XIV" на Роберто Роселини, където изпълнява ролята на Д'Артанян. Актьорът придоби широка известност през 1972 г. с ролята си в комедията "Високият рус мъж с черната обувка", където играе заедно с Пиер Ришар, Мирей Дарк и Жан Рошфор. През 1973 г. се снима в драмата "Двама мъже в града" с Ален Делон и Жан Габен. През 90-те години на миналия век Барие играе най-вече в театъра. През 1998 г. е удостоен с наградата "Молиер" за ролята си в спектакъла "Дванадесет разгневени мъже".

 

  • БЕЗСМЪРТИЕ

    Девизът „Свобода или смърт“ навърши 250 години

    Фразата е използвана за първи път в църква, когато адвокатът и законодател Патрик Хенри държи пламенна реч, за да убеди колонистите от Вирджиния да се подготвят за война срещу потисническата Великобритания

„Животът е скандали, мъка, разочарование, любов и саможертва, златни залези и черни бури.“

Лорънс Оливие, роден на 22 май преди 118 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

На финалната права

 

Като скъпа и майсторски направена забава „Възмездие“ си струва четиристотинте милиона долара, похарчени за реализацията му...

 

„Двойникът“ – обърнете внимание

Един филм, излязъл на екран в България преди 45 години, като никой друг слага пръст в раната на съвремието – с постистината, с фалшивите новини, с хибридните войни, с мотото на социалните мрежи „всеки сам си преценя“…

Истинско и честно

 

"Видно е,  че  българската литература разбира криво това как правдоподобието или фактологичността трябва да присъстват в литературата. Криво разбиране, което, уви, задълбочава идеята за провинциалност, а и е тъжно, че го наблюдаваме и при дебютанти" - коментар на проф. Амелия Личева