Филмовият продуцент Валерия Рихтер, която е с ампутирано ляво ходило, беше спряна от служителите по протокола на филмовия фестивал в Кан, защото не носела високи токчета на червения килим, съобщи bbc.com. „Не, не, не можете да минете с тези обувки” – й казали разпоредителите 4 пъти. Тя едва успяла да стигне за премиерата, на която била тръгнала, като се обяснявала надълго и нашироко, че не може да пази равновесие на токчета с половин ампутиран крак. Рихтер разказа, че не са една и две дамите, които вече отказват да посещават Кан заради задължението за високите обувки.

Срамната случка предизвика скандал и гневни критики от цял свят. В Кан обаче се оправдават, че високите токове били част от дрескода, тъй като жените с равни подметки не минавали за официални.

След конфуза наяве лъснаха още подобни безобразия. Съпругата на Асиф Кападия  - британски режисьор от индийски произход, който се представя с документален филм за Ейми Уайнхаус, също е била спряна.

Британската звезда Емили Блънт определи забраната за ниски обувки като много разочароваща. „Предпочитам да нося маратонки Converse и това важи за всички жени", заяви тя.

Директорът на фестивала Тиери Фремо написа в „Туитър”, че по стълбите всеки можел да си ходи както си иска. Забраната за равни обувки важала само за червения килим.

Уенди Констанс, детска писателка, участвала на фестивала в Кан през 1971 г., също се включи от профила си в „Туитър”: „Още навремето поисках да се отмени забраната дамите да носят панталони. 44 години по-късно нищо не е мръднало в Кан. Идиотско е на жените все още да се гледа по този начин. Някои обичат високите токчета, но повечето – не!”, написа тя.

Актрисите на фестивала събраха очите тази година с прозрачни дантелени рокли, често без бельо.

„Нашите дни на Земята са като сянка, а времето, в което скърбим, е дължината на нашите дни.“

Шмуел Йосеф Агнон, израелски писател, роден на 17 юли преди 136 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поглед назад: меланхолията, която ни влюби в „Изгубени в превода“ на София Копола

 Филмът оставя ярка следа както в съзнанието на зрителите, така и в историята на киното от първото десетилетие на 21-ви век...

Възкръсва ли  американският уестърн?

 

Най-амбициозният проект на Кевин Костнър - „Хоризонт“, е вече факт

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...