"Свободна Европа"

Бившият оператор от руската държавна телевизия "Россия 24", който беше разказал за политическата цензура и корупцията в медията, е бил жестоко пребит от двама мъже в Москва. Леонид Кривенков сам е съобщил това на руската служба на "Радио Свободна Европа".

61-годишният Кривенков е снимал политически предавания в "Россия 24" от 2006 до 2016 г., когато се пенсионира.

На 15 януари 2019 г. той даде обширно интервю за "Радио Свободна Европа", което публикувахме седмица по-късно.

"Всички разбираха отлично, че подвеждат зрителите. В слушалките често се чуваха разговори за това как една новина да се представи „най-правилно“. Любима шега между режисьорите и водещите беше „Твой ред е да лъжеш“. Това казваха на водещите преди ефир", каза тогава Кривенков.

Побоят става на 11 януари, когато операторът си тръгва от Кузмински парк в руската столица. Двамата нападатели били "добре сложени, високи, на възраст около 25-30 години, водеха куче".

Кузмински разказва, че двамата го нападат в гръб, повалят го на земята и започват да го ритат". По думите му те са викали:

"Проклет глупак! Ще те научим да обичаш родината си... пета колона такава. Ще те унищожим".

Когато други хора в парка забелязват какво се случва, двамата бягат. На следващия ден Кривенков търси медицинска помощ в спешен кабинет, направени са му рентгенови снимки, които показват наранявания на гръдния кош и счупен нос.

В клиниката му обещават, че ще се свържат с полицията и ще сигнализират за случая. Казват му също да очаква посещение от полицията същата вечер.

Полицаи така и не се появяват. На 13 януари Кривенков сам подава сигнал.

"В последните дни съм изключително отпаднал, имам треска, а главата ми ще се пръсне. Вероятно имам и сътресение". ​

През януари 2019 г. той разказва за цензурата в държавната телевизия. Тогава Кривенков дава серия от интервюта, включително и за чуждестранни медии.

Той обръща внимание, че нападението се случва по-малко от две седмици след като руската служба на Радио Свободна Европа публикува списък с най-четените статии на 2019 г., в който присъства и интервюто с него.

"Очвидно много хора се дразнят, че аз казвам истината за методите на работа в руските медии. Някои си е казал "Време е да са разправим с Кривенков", казва той.

Операторът гледа на побоя като на оказване на чест.

"Ако вече използват физическа саморазправа с мен, това означава, че моите думи са забелязани. Това означава, че с тях допринасям за освобождаването на моята родина от настоящия режим", обяснява Кривенков.

"Страната се управлява от шайка бандити от крайните квартали".

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

„Състоянието на война служи единствено като оправдание за тирания у дома.“

Александър Солженицин, руски писател, роден на 11 декември преди 106 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.