Къща със статут на паметник на културата на ул. "Раковски" 167 в София срещу къщата-музей на Яворов, ще се превърне в арт център.

Идеята е на Стефан Огнянов и Марин Маринов, двама от наследниците на къщата на Христо Попов, съобщи БГНЕС. Попов е кмет на София между 1899 и 1901 г. и министър в третото правителство на Васил Радославов.

„От много време ни се иска тук да стане пространство за култура и изкуство. Обсъждали сме го с доста хора, но все нещо не достигаше и оставахме на ниво идея. Но моментът дойде и след по-малко от месец ще имаме и първата изложба“, споделят наследниците. 

„Когато е строена къщата, тук е бил краят на София и зад нея е имало блато. На нашата част от фамилията се пада втория етаж, който ще превърнем в арт пространство. Постепенно ще направим библиотека и място, на което хората да се срещат, говорят, четат и да обсъждат изкуство“, разказва Стефан Огнянов, който освен инициатор на промяната на къщата е и част от екипа на Free Sofia Tour.

 

„Жените владеят света. Няма нужда да спорим, защото те знаят какво правят. Питай Наполеон. Питай Адам. Питай Ричърд Бъртън или Ричи Самбора. Много мъже са рухнали.”

Джон Бон Джоуви, американски музикант, роден на 2 март преди 62 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Дюн“ - една впечатляваща суперпродукция

 

Вторият филм е съвършен в техническо и визуално отношение.

Опера без... текст?!

 

 

И все пак германската композиторка от румънски произход Адриана Хьолцки вече направи този абсурден авангардистки опит

Между документалното и въображението

 

„Мери. Раждането на Франкенщайн“ – фокус на текста е вглеждането в творческия процес, довел до създаването на най-популярния роман на Мери Шели