„Големият стрес на нашето време - скоростта, с която се случват събитията, прави така, че да не сме достатъчно адаптивни към всички радикални и страшни неща, които се случват. Това е най-проблематично за медиите, които са през сериозния избор – как да представят това в посока на страшното, променящо се време, доколко страшното може да се покаже.” Този анализ направи журналистът писател Митко Новков по БНР.

В отговор на въпрос какво се случи, за да започнем всеки ден да чуваме новини за тероризъм, Митко Новков подчерта, че със сигурност невежеството има огромна роля, а глобализацията е достигнала предел, в който всичко влияе на всичко, или т.нар. ефект на пеперудата. 

"Имаше радикализиране в рамките на ислямския свят и питане защо нашата настъпателна и силна някога цивилизация се оказа в отстъпление спрямо Запада и се оформи този момент – да вземем от Запада техническите му параметри, но да запазим духовните си измерения. Това не е проблем само на западната цивилизация, а проблеми вътре в исляма, които рефлектират в нашата цивилизация. Те решават да решат проблемите в тяхното си вероизповедание, използвайки Западна Европа и християнския свят като място, където да се покаже правотата на някоя от линиите в исляма. Тероризмът е огромен проблем за самия ислям”, каза Новков. Според него ключови фигури в ислямския свят си затварят очите за това - има фетва, или осъждане, на "Сатанинските строфи" на Салман Рушди, а няма фетва за извършването на терористични актове.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Състоянието на война служи единствено като оправдание за тирания у дома.“

Александър Солженицин, руски писател, роден на 11 декември преди 105 години

Анкета

Ще подарите ли книга за Коледа?

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Наполеон“ - филм за възхода и падението на един амбициозен лидер

 

Ридли Скот здравата се е потрудил върху своя епос и заслужава похвала, която ще му е необходима в неговото по-нататъшно творческо развитие

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.