Художникът и реставратор Владо Руменов коментира във "Фейсбук" по следния начин уволнението си от националната галерия, в която работеше близо 40 десетилетия:

„Явно съм наивник на напреднала възраст...Гордеех се, че след 10. ХІ. 89-та можем велегласно да изразяваме мнението си, без за това да ни вкарват в Белене.

Е, за публичната си критика на политиките към културното наследство не бях вкаран в Белене, но бях уволнен. Да не би да е било под натиска на министъра на културата...

Свобода на словото...

Красиво звучи...

Министърът на културата трябва да си подаде НЕЗАБАВНО оставката!

Министерството на културата ТРЯБВА да се закрие!

Националният исторически музей трябва да има нов директор!

Мястото на премиера е в затвора.

И в общи линии - ЛУСТРАЦИЯ!”

 

„Висшето образование не е показател за ума, скъпите подаръци не са признак за любов, обещанията и думите не винаги са истински. Вашият опит, внимание и поведение към хората – това е наистина ценно.“

Орландо Блум, английски актьор, роден на 13 януари преди 48 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…