МИХАИЛ МИШКОВЕД, "СТЪРШЕЛ"

В „Черешката на тортата”, предаването на Нова телевизия, се появи млада дама, облечена в готварска престилка с образа на Бенито Мусолини. Името Ангелина Ангелова до този момент не ни беше известно. Самата тя се представи като всестранно развита личност – пиарка, журналистка, писателка. Написала книга, но повече се гордееше с престилката си – обичала си Дучето – той бил важна историческа личност, даже Хемингуей го бил похвалил.

Чула нещо наша Ангелинка, но недочула. Вярното е, че в една своя кореспонденция от 1923 г. Хемингуей пише за Мусолини с ирония и го нарича „най-големият блъф на Европа”. А какво направи Дучето с Европа и Италия, когато дойде на власт, е известно от историята. И историята го осъди – него и фашизма му.

Днес който разпространява фашистки идеи подлежи на наказателно преследване. Би трябвало да го знаят даже и спортните журналисти, които често интервюират някакъв тартор на футболна агитка, с прякор Дучето.

Санкции би трябвало да има и за разпространителите на комунистически идеи, комунизмът също е обявен за престъпен. Това сигурно е известно на лидерите на БСП (уж европейска партия), които се правят, че не забелязват на техните митинги портретите на Ленин и Сталин. Също така незаконно и престъпно е да има паметници на Тодор Живков и на Цола Драгойчева, незаконен е и най-новият – на Пенчо Кубадински. Престъпно е Димитровград да е именуван на национален предател. На глоба би трябвало да подлежат даже и уличните търговци в Созопол – на сергиите им има магнитчета с Хитлер и Сталин. Между другото – и двамата, Хитлер и Сталин, заслужават да са на един магнит – нали бяха съюзници, когато нападаха Полша. Пък и заради милионите жертви, които погубиха.

Но това със санкциите е трудна работа. Няма кой да санкционира млад глупак, облякъл фанелка с Че Гевара – също известен масов убиец. Излишно е да спориш със стар глупак, нарамил плакат с Йосиф Висарионович – бетонната глава трудно увира. Няма смисъл да поправяш и ярка-пиарка, кокошката-писателка ще те надкряка.

Но като държавен орган, който наблюдава медиите, СЕМ може да глоби Нова телевизия. И то съвсем основателно: заради разпространение на „обикновен фашизъм”. Предаването „Черешката на тортата” не се излъчва директно, снима се предварително и би трябвало автори и редактори да понесат своята отговорност.

Ако СЕМ наистина си върши работата, а не люпи семки.

 

 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПОЗИЦИЯ

    Библио-сарайският синдром

    В България проруската Пета колона е проникнала масово в парламента, правителството, президентството (особено!) и в съдебната система. Ние сме единствената страна в ЕС и НАТО, начело на която стои отявлен прорашистки държавен глава

„Особено хубава е душата на нашия народ, в която са изразени: човечност, свенливост и трудолюбие – елементи, които през вековете запазиха племето ни от гибел

Владимир Димитров – Майстора, художник, роден на 1 февруари преди 141 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поетът Кирил Кадийски - блъф и метафори

 

Поетическият език в творбите му често достига, а и преминава оттатък напрегнатата граница на допустимото или по-скоро на приетото по „канона”, за художествено

Двете тела на императрицата: „Корсаж“ 

 

Образът на Сиси е неравен: тя живее с травмите си вече десетилетия – смъртта на дъщеря й се появява само под формата на обвинение от страна на императора

Филмът "Ботев": номерът не мина

 

Обществото се почувства засегнато, заваляха критики. Но хубавото на филма „Ботев“ е реакцията срещу него. Тя показва, че българската аудитория вече ясно различава пропагандата от изкуството в подходите към историята