"СТЪРШЕЛ"

Започна лъжовният месец април и първоаприлски всички се опитват да си спомнят кой какво и как ги е лъготил през годините.

Пък ние не сме такива хора – ние, напук на всички, не вярваме, че сме лъгани! Вярваме, че всичко, речено по радио, телевизия, вестници, е истина, цялата истина, нищо освен истината!

Не че има някакво значение – но спомня ли си някой, че имаше някакво тефтерче, наричано “Тефтерчето на Златанов” например?

Не – но ние вярваме, че човекът спонтанно е слязъл да пусне една вода в храстите край Новия български университет, докато злонамерени типове му задигнат тефтера със записани някакви инициали и указания какво да прави с хората, скрити зад тях.

Справедливият български съд му повярва – ние кои сме, та да не му вярваме?

Вярваме, че двайсет и няколко годишна госпожица е приватизирала със спестяванията от двегодишния си трудов стаж “Техноимпекс” и “Булгартабак” благодарение и само  заради юридическите си познания.

Казват ни го – сигурно е вярно.

Вярваме, че като мине човек край прясно изкопана дупка, може да предвиди какъв прекрасен билдинг с изглед към незнамкъдеси ще се издигне там, та да скочи в дупката, за да си поръча апартамент на зелено.

Не само ние – всички го повярваха!

Вярваме, че всичко, което пише по жълтите медии за имотите на властта, са пълни лъжи.

Ще кажете – щом вярвате на тия откровени първоаприлски, вие сте много тъпи.

Може и да сте прави – тъпи сме.

А вие?

„Никоя страна не може да се развива, ако гражданите й не са образовани.“

Нелсън Мандела, южноафрикански политик и борец за мир, роден на 18 юли преди 106 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поглед назад: меланхолията, която ни влюби в „Изгубени в превода“ на София Копола

 Филмът оставя ярка следа както в съзнанието на зрителите, така и в историята на киното от първото десетилетие на 21-ви век...

Възкръсва ли  американският уестърн?

 

Най-амбициозният проект на Кевин Костнър - „Хоризонт“, е вече факт

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...