МИХАИЛ ВЕШИМ, "СТЪРШЕЛ"

Нова идея роди парламентарното мнозинство – номерата на колите вече да не са с букви, а с цифри. Голяма новост, голям прогрес! Очаквахме КАТ да се модернизира, а той се цифровизира! Така вече ще можело да регистрираш автомобил навсякъде в България – ако си от София, да идеш в Благоевград или Ловеч, за да не чакаш на целодневната километрична опашка в софийския КАТ.

Вместо да открият още един или два пункта в почти двумилионната столица и да намалят опашките, ще разкомандироват столичани и коли из провинцията – за управниците това изглежда по-удобно. Българският шофьор и собственик на автомобил е като опитно зайче – какви ли не експерименти си правиха с него в годините прехода. Помните ли голямата акция с подмяната на номерата преди десетина години, при влизането ни в ЕС. Тогава ни обявиха, че било задължително европейско изискване – буквите в табелите да са съвместими с латиницата и да има знамето на ЕС. Неизвестни „мислители” от МВР измислиха как да се отличават номерата за отделните области, някои по съвсем неясна логика – Бургас – А, Добрич – ТХ, Благоевград – Е.Това „задължително” излезе пълен блъф – и в Гърция, и в Италия могат и до днес да се видят автомобили със старите традиционни номера и никой не им налага насила да си ги сменят.

Тогава от масовата подмяна на табелите напълниха гуша фирми, близки до министъра на МВР – по онова време Румен Петков. И беше голяма суматоха – хора и коли се трупаха на камари пред КАТ, нервеха се и се караха, а от суматохата печелеха ловки мошеници, които действаха заедно с катаджиите – прекарваха „свои коли” с предимство. Срещу заплащане, разбира се.

Сега става ясно, че можело да минем и без буквите в номерата – само с цифри. Значи преди десет години напразно сме „ручали жабетата” – просто едни хитреци събраха по петдесетина лева от близо два милиона автомобили.

Авторите на промените уверяват, че „цифровото нововъведение” не се отнася за старите реги­страции, а само за новите. Но утре може да се събудим с нова наредба – всички номера на коли да са без букви, а само с цифри – и да ни юрнат отново под строй да си ги сменяме.

И ние пак ще се струпаме пред КАТ. Безропотно, като в оня виц от времето на реалния социализъм: на профсъбрание обявяват, че ще се проведе масово бесене на профсъюзните членове. Присъстващите в залата мърморят, но никой не възразява. Само един човечец вдига ръка да попита: „Извинете, не разбрах: въженцата от къщи ли да си носим или ще ни ги раздавате по профсъюзна линия?”

 

 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПОЗИЦИЯ

    Библио-сарайският синдром

    В България проруската Пета колона е проникнала масово в парламента, правителството, президентството (особено!) и в съдебната система. Ние сме единствената страна в ЕС и НАТО, начело на която стои отявлен прорашистки държавен глава

„Особено хубава е душата на нашия народ, в която са изразени: човечност, свенливост и трудолюбие – елементи, които през вековете запазиха племето ни от гибел

Владимир Димитров – Майстора, художник, роден на 1 февруари преди 141 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поетът Кирил Кадийски - блъф и метафори

 

Поетическият език в творбите му често достига, а и преминава оттатък напрегнатата граница на допустимото или по-скоро на приетото по „канона”, за художествено

Двете тела на императрицата: „Корсаж“ 

 

Образът на Сиси е неравен: тя живее с травмите си вече десетилетия – смъртта на дъщеря й се появява само под формата на обвинение от страна на императора

Филмът "Ботев": номерът не мина

 

Обществото се почувства засегнато, заваляха критики. Но хубавото на филма „Ботев“ е реакцията срещу него. Тя показва, че българската аудитория вече ясно различава пропагандата от изкуството в подходите към историята