БНР

„В България мизерията е абсолютна. Половината ми живот е свързан с други страни. На протестите срещам хора, сверили часовниците си, които не просто мечтаят, а настояват за друго бъдеще на България. По повод организацията на протеста смятам, че има огромни недоразумения“.

Това коментира пред БНР диригентът Йордан Камджалов по повод антиправителствените протести.

По думите му има нужда от радикална промяна:

„Проблемите са много стари, просто са набъбнали и хората са решили да направят нещо. Всички обаче сме много безпомощни. Не се прави нищо конкретно… Наблюдатели сме на един потъващ Титаник“.

В предаването „12+4“ Камджалов допълни:

„И с моментални оставки нищо няма да стане веднага, защото няма нова концепция… Говорих с организаторите на протеста, казах им моето мнение, казах им, че правят грешки, че искат неща по незрял, груб, агресивен начин. Питах ги дали имат концепция, няма концепция. Какво правим – изливаме една кална вода и наливаме друга полукална вода… На България ѝ трябва абсолютно кристална вода. България трябва да престане с компромисите“.

Според диригента мафията не може да бъде съборена по такъв начин, а оставките са просто козметика.

„Не можем да сме публика в рушенето на тази страна“.

Диригентът описа и своята България:

„Да бъде цветуща, цъфтяща, богата, привличаща, да бъде като цвете, което хората от цялата планета искат да гледат, да бъде управлявана от адекватни и нормални хора, да си вземе достойното място, което й прилича исторически, географски и културно“.

„Никоя страна не може да се развива, ако гражданите й не са образовани.“

Нелсън Мандела, южноафрикански политик и борец за мир, роден на 18 юли преди 106 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поглед назад: меланхолията, която ни влюби в „Изгубени в превода“ на София Копола

 Филмът оставя ярка следа както в съзнанието на зрителите, така и в историята на киното от първото десетилетие на 21-ви век...

Възкръсва ли  американският уестърн?

 

Най-амбициозният проект на Кевин Костнър - „Хоризонт“, е вече факт

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...